John Stoppelenburg & Paul Zuijdam

22 - 24 Februari

27 & 28 februari 2019

Foto's: 27 februari 2019

We hadden de ochtend nog om alles voor de terugreis in orde te maken, dus konden we op het gemak ontbijten en daarna afrekenen en vervoer regelen naar de luchthaven. We hadden alle tijd van de wereld en maakten nog even een wandelingetje om wat dingetjes voor onderweg te kopen.

De lunch gebruikten we ook in het hotel omdat we niet zoveel zin meer hadden om te gaan zoeken. John at een hamburger en ik rijst met een khmer-curry. Heerlijk van smaak en het schaaltje met limoensap en zwarte peper maakte de rijst ook heel lekker van smaak. Het knoflookbrood wat we erbij bestelden, smaakte naar van alles maar niet naar knoflook helaas.

Om half vier vertrokken we naar het vliegveld wat ongeveer driekwartier in beslag nam, mede dankzij de files die inmiddels waren ontstaan.

Nadat we waren ingecheckt, wat heel voorspoedig ging, zaten we klaar om te boarden. Toen kwam de onheilstijding dat de vlucht uitgesteld werd wegens een conflict tussen Pakistan en India, die beiden het luchtruim tot no-fly zone hadden verklaard. We moesten daarom via Oman vliegen, maar die moesten eerst toestemming verlenen. De Wet van Murphy bepaalt dat niet lukt, dus we werden in hotels ondergebracht “in de buurt van het vliegveld” met de mededeling dat we pas op de volgende dag zouden vliegen om 17.00 uur. Toen moesten we eerst een uurtje wachten tot de koffers weer uit het toestel waren en op de band kwamen. De organisatie om in de bussen te komen was belabberd, waardoor wij pas als laatste in een bus gingen en ruim driekwartier later aankwamen in het Berjaya, een superdeluxe hotel, waar we eerst naar de 15e etage moesten met de lift om vervolgens via een lange corridor naar het volgende gebouw te lopen en daar verder met een lift naar de 27e etage gingen. WE kwamen aan in de kamer en dat was een giga-kamer met bankstel, slaapkamer, ligbad, kaptafel, TWEE aparte wasbakken en een keukentje met eethoek. Het uitzicht was in het donker al geweldig, maar de volgende ochtend toen het licht was, ronduit verbluffend. Omdat we pas om zes uur op bed lagen, besloten we het ontbijt te laten schieten. Om 9.45 werden we gebeld dat ze ons hadden gemist aan het ontbijt en dat we daar nog een kwartier voor hadden. Dat haalden we natuurlijk niet, dus we besloten dit te skippen. We gingen er vanuit dat we om twaalf uur de kamer verlaten moesten hebben, dus we gingen met de koffers op weg naar beneden. Onderweg daar naartoe hoorden we van een andere Nederlander dat we de kamer de hele dag hadden en dat we konden lunchen vanaf twaalf uur op de veertiende etage, dus brachten we de koffers weer terug en gingen op weg daar naartoe.

De lunch was verbluffend, je kon het zo gek niet opnoemen of het stond er en het aantal bedienende personeelsleden overtrof bijna het aantal klanten. John at vooral toetjes, die rijkelijk aanwezig waren. Ik ging mezelf te buiten aan grote garnaal in pikante saus, vers gesneden plakken lamspoot met een sambalketjap, een heerlijke lamscurry massala, aubergines in een pikante saus, kipstukjes in een sesammarinade, verse plakken zalm en tonijn met ingelegde gember en dan voor de vorm een beetje rijst.

Om vier uur kregen we een wake-up call, dus we gingen direct naar beneden omdat we niet weer als laatsten wilden vertrekken. Uiteindelijk werden we met z’n allen in één bus geperst en we kwamen ruim drie kwartier later aan op het vliegveld. Direct maar even bij de info-balie gevraagd waar we moesten inchecken, want op dat moment stond de vlucht niet op het bord. Bij de incheckbalie stond al een enorme vracht mensen, maar er waren geen lijnen gespannen, dus de chaos was compleet. Pas uren later waren we ingecheckt en eenmaal bij de gate aangeland, hadden we nog even tijd om iets te eten te halen. John haalde wat donuts en ik nam wat hartigs: somosa. We vertrokken ongeveer half elf en de gezagvoerder vertelde dat we vanwege de alternatieve route er dertien- en een half uur over zouden doen. Gelukkig zagen zowel John als ik kans om een aantal uren te slapen, dus we kwamen de tijd goed door. Alles verliep op Schiphol ook voorspoedig, zodat we omstreeks acht uur ’s ochtends thuis waren.

Einde

Zoeken

Last Modified

Last modified: 18 March 2019.